FAQ

1. Przydatne linki

Webmail: https://poczta.turbohost.pl

DA: http://serwer.turbohost.pl lub dowolnadomena.pl:2222

PMA: https://turbohost.pl/pma

FTP: Dowolna domena port standard 21

2. Jakie są adresy DNS naszego serwera?
Adresy DNS naszego serwera to:
- ns1.turbohost.pl [91.200.184.195]
- ns2.turbohost.pl [91.219.210.15].
3. Dlaczego nasz serwer nie działa około godziny 00:30?

Codziennie około godziny 00:30 przeładowywane są ustawienia serwera w związku z czym może występować jego niedostępność trwająca do 3 minut.

4. Czy mogę uruchomić skrypty CGI?

W celu zachowania bezpieczeństwa stron internetowych Klientów, nie oferujemy możliwości uruchamiania skryptów CGI.

5. Gdzie znajduje się PhpMyAdmin?
Panel phpMyAdmin znajduje się pod adresem WWW
http://mysql.turbohost.pl.
6. Jaki jest publiczny adres naszego serwera?
Adresy zewnętrzny naszego serwera to:
- 193.243.154.80.
7. Parametry poczty internetowej

W programach typu Microsoft Outlook® czy Thunderbird powinna przebiec w dużej mierze automatycznie. Jeśli napotkasz problemy z połączeniem z serwerem poczty przychodzącej (POP) bądź poczty wychodzącej (SMTP) lub IMAP skorzystaj z poniższych ustawień.

 

Login: PEŁEN adres e-mail (np. kontakt@moja-domena.pl).

Hasło: hasło które ustawiłeś przy tworzeniu skrzynki.

 

Adres serwera POP: turbohost.pl
Adres serwera SMTP: turbohost.pl
Adres serwera IMAP: turbohost.pl

 

Port POP: 110 (STARTTLS) | 995 (SSL/TLS)

Port SMTP: 587 (STARTTLS) | 465 (SSL/TLS)

Port IMAP: 143 (STARTTLS) | 993 (SSL/TLS)

 Połączenie z serwerem smtp/imap/pop realizujemy do dowolnej domeny np. "turbohost.pl" - porty standardowe: 587, 465, 110, 993

Serwer poczty wychodzącej wymaga autoryzacji loginem i hasłem. Dla powyższych ustawień proszę WYŁĄCZYĆ SSL / TLS / STARTTLS.

 

 

Ustawienia zaawansowane

 

Poniżej prezentujemy zaawansowane ustawienia połączenia z wykorzystaniem SSL / TLS / STARTTLS.

 

Protokół Port Zabezpieczenie
POP 110 STARTTLS
POP 995 SSL/TLS
IMAP 143 STARTTLS
IMAP 993 SSL/TLS
SMTP 587 STARTTLS
SMTP 465 SSL/TLS
8. Do kiedy mogę opłacić wygasłą domene?

Domeny globalne
Uwolnienie domeny następuje po 36 dniach od daty wygaśnięcia.

 

Domeny Polskie
Uwolnienie domeny nastepuje po 30 dniach od daty wygaśnięcia.

 

Domeny Europejskie
Uwolnienie domeny nastepuje po 40 dniach od daty wygaśnięcia.

 

Domena po uwolnieniu trafia do rejestru domen wolnych - gotowych do rejestracji.

9. Co to jest SPF i jak skonfigurować go dla mojej domeny?

Sendler Policy Framework (SPF) – metoda uwierzytelniania poczty e-mail, która wskazuje serwery poczty uprawnione do wysyłania wiadomości w imieniu Twojej domeny. SPF pomaga zapobiegać podszywaniu się pod użytkowników z Twojej domeny i zwiększa szanse na poprawne dostarczanie wysyłanych wiadomości. Serwery, które odbierają pocztę z Twojej domeny, używają SPF do sprawdzania, czy wiadomości wyglądające, jakby pochodziły z Twojej domeny, faktycznie z niej pochodzą.

W celu dodania SPF:
- Zaloguj się do panelu serwera
- Wybierz domenę dla której chcesz skonfigurować SPF
- Przejdź do sekcji Domena > Edycja strefy DNS
- Dodaj rekord domeny TXT o treści"v=spf1 a mx include:spf.turbohost.pl -all"